Najczęściej wyszukiwane:

WFiIS i EC1 łączą siły – nowe zajęcia dla studentów

Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej UŁ wraz z EC1 Łódź – Miasto Kultury rozpoczynają wspólną realizację zajęć w ramach projektu „Wszechświat wokół nas”.

To już druga edycja naszej współpracy, która potwierdza wzajemne zaufanie oraz rosnące zainteresowanie łączeniem akademickiej wiedzy z atrakcyjną, nowoczesną formą popularyzacji nauki.

Opublikowano: 17 listopada 2025
Czarna, minimalistyczna plansza przedstawiająca zdjęcie wschodu Ziemi nad powierzchnią Księżyca. W lewej dolnej części widać szarą, chropowatą powierzchnię Księżyca, a nad nią niewielką, niebiesko-białą Ziemię na tle czarnej przestrzeni kosmicznej. W centralnej górnej części znajduje się napis: „Zapraszamy na spotkanie z cyklu: Wszechświat wokół nas”. Po prawej stronie widnieje tytuł pierwszego spotkania: „Ziemia i jej miejsce we Wszechświecie: od Układu Słonecznego do egzoplanet”. W prawym dolnym rogu umieszczono logotypy EC1 Łódź i Wydziału Fizyki i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Łódzkiego.

To wyjątkowa okazja, aby połączyć ekspercką wiedzę wykładowców z multimedialną przestrzenią Planetarium EC1 i zobaczyć naukę „na żywo” w jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Polsce.

Pierwsze zajęcia – 18 listopada (wtorek), godz. 13:50–14:50, Planetarium EC1
Temat: „Ziemia i jej miejsce we Wszechświecie: od Układu Słonecznego do egzoplanet”

W programie:
• pokaz animacji i wizualizacji nieba z komentarzem Joanny Ślot,
• projekcja filmu „Niezbadane światy” – kosmiczna podróż poza granice Układu Słonecznego, ku odległym planetom i ich tajemnicom.

Zajęcia są elementem programu dla studentów fizyki, ale serdecznie zapraszamy również wszystkie osoby studiujące na naszym Wydziale, które chciałyby poszerzyć swoją wiedzę o kosmosie i doświadczyć niezwykłej formy popularyzacji nauki.

Do zobaczenia w Planetarium EC1!

ul. Pomorska 149/153
90-236 Łódź

tel: 42/635 57 42
fax: 42/635 57 42

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR