Tegoroczny Ggulivrr on-line

5 października br. rozpoczęła się kolejna edycja projektu Ggulivrr@Lodz2020. W tym roku akademickim projekt odbywa się on-line z uwagi na sytuację epidemiologiczną w kraju i na świecie. Wydarzenie ma charakter międzynarodowy i łączy studentów różnych kierunków i narodowości. W projekcie uczestniczą mentorzy i studenci z Belgii, Finlandii, Francji, Irlandii, Portugalii, Słowenii, Ukrainy oraz Polski. Efektem wspólnych działań będzie stworzenie aplikacji mobilnej związanej z Łodzią, jako zielonym miastem akademickim.

Projekt ma charakter międzynarodowy i interdyscyplinarny – łączy wspólne prace naukowo-badawcze naukowców i studentów z Polski i zagranicy. W tegorocznej edycji Ggulivrr’a udział bierze 25 studentów (w tym 5 z Polski) oraz 5 mentorów z zagranicy. Studenci zostali podzieleni na 5 międzynarodowych grup (4-5 osobowych). Każdy zespół projektowy opracowuje prototyp gry/aplikacji mającej na celu wspomożenie działań pro-środowiskowych w Łodzi oraz miejscowościach uczestników projektu.

14 października (godz. 14:00) podczas transmisji on-line odbędą się finalne prezentacje studentów, aby 16 października jury konkursowe wyłoniło 3 zwycięzców konkursu na najlepszą grę/aplikację. Każdy uczestnik zwycięskiego projektu otrzyma odpowiednio:

  • za I miejsce: smartphone
  • za II miejsce: smartwach
  • za III miejsce: bezprzewodowe głośniki

Łączna suma nagród dla zwycięzców to 4 tys. euro.

Zadanie publiczne „Łódź naukowa, Łódź akademicka 2020/2021” finansowany jest z budżetu Miasta Łodzi.